صفر تا صد تعمیر پی ال سی

یکی از دلایل رایجی که ممکن است باعث شود تا خط تولید شما و یا سیستم کنترلی شما از کار بیافتد مربوط به خرابی پی ال سی – PLC سیستم کنترلی شماست. شاید برای شما سوال پیش بیاید که آیا این پی ال سی – PLC قابل تعمیر است؟ آیا تعمیر این پی ال سی – PLC از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است؟ و بسیاری از سوال های دیگر در زمینه ی تعمیر پی ال سی – PLC خود که ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل به آن ها بپردازیم. پس برای رسیدن به پاسخ سوالات خود در رابطه با تعمیر پی ال سی – PLC تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

آیا پی ال سی – PLC ها قابل تعمیر هستند؟

بله پی ال سی – PLC ها و اجزای آن ها اعم از کارت های پی ال سی – PLC، سی پی یو - CPU و پاور – Power Supply و ... قابل تعمیر هستند. اما تعمیر آن ها به پارامترهایی مثل هزینه، زمان، میزان آسیب دیدگی و میزان دسترسی به متخصصان این حوزه برای تعمیر پی ال سی – PLC و ... بستگی دارد. اغلب پی ال سی – PLC ها قابل تعمیر هستند ولی گاهی اوقات میزان آسیب دیدگی به اندازه ای است که از نظر اقتصادی تعمیر آن ها مقرون به صرفه نیست و یا گاهی اوقات برخی از قطعات مورد نیاز برای تعمیر آن ها در بازار ایران موجود نیست و برای تهیه این قطعات باید از بازار خارج از کشور ثبت سفارش انجام داد که این خود مدت زمان مورد نیاز برای تعمیر برد پی ال سی – PLC را افزایش می دهد. مجموعه نوآوران فناوری فردای ایرانیان با داشتن متخصصانی مجرب در دپارتمان تعمیرات خود آماده ارائه مشاوره در زمینه تعمیر برد پی ال سی – PLC به شما عزیزان است و شما می توانید کارت های پی ال سی – PLC، سی پی یو - CPU و پاور – Power Supply و ... خود را برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن گزارشی جامع از وضعیت سلامتی تجهیز شما، میزان آسیب دیدگی آن، قابل تعمیر بودن، هزینه و مدت زمان مورد نیاز برای تعمیر را به شما ارائه دهند.

تعمیر پی ال سی - PLC

 

تعمیر پی ال سی – PLC یا خرید پی ال سی – PLC جایگزین؟

به طور قطع تعمیر پی ال سی – PLC معیوب گزینه بهتری نسبت به خرید پی ال سی – PLC جایگزین است. هنگامی که پی ال سی – PLC شما دچار آسیب دیدگی می شود این سوال برای شما پیش می آید که برد معیوب پی ال سی – PLC خود را تعمیر کنم یا سراغ خرید پی ال سی – PLC جدید برای جایگزین کردن آن بروم؟ جواب واضح است، در قدم اول باید به دنبال تعمیر برد پی ال سی – PLC خود باشید. چون با تعمیر پی ال سی – PLC هزینه ی به مراتب کمتری در مقایسه با خرید پی ال سی – PLC پرداخت خواهید کرد و همچنین در مدت زمان کوتاه تری خط تولید و سیستم کنترلی شما مجدداً شروع به کار خواهد کرد. برای خرید پی ال سی – PLC جایگزین با چالش هایی مواجه خواهید بود، به عنوان مثال ممکن است تولید خود پی ال سی – PLC یا یکی از اجزای پی ال سی – PLC که معیوب است توسط کارخانه سازنده متوقف شده باشد و شما نتوانید نمونه آن را خریداری کنید و باید مدل های جدیدتر را جایگزین کنید، این جایگزینی نیاز به برنامه نویسی و تغییرات دیگر در سیستم کنترلی نیز دارد که زمان و هزینه را افزایش می دهد. علاوه بر این حتی اگر نمونه مشابه پی ال سی – PLC خود را بیابید باید از برنامه پی ال سی – PLC قدیمی خود بک آپ گرفته و بر روی پی ال سی – PLC جدید پروگرام کنید. اما با این حال ممکن است میزان آسیب دیدگی پی ال سی – PLC شما به اندازه ای باشد که از نظر اقتصادی تعمیر آن مقرون به صرفه نباشد و یا تعمیر آن نیازمند صرف زمان زیادی باشد که در این صورت مجبور هستید که یک پی ال سی – PLC جدید خریداری و جایگزین کنید.

 

هزینه تعمیر پی ال سی – PLC چقدر است؟

هزینه تعمیر پی ال سی – PLC به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. میزان آسیب دیدگی برد پی ال سی – PLC در هزینه تعمیر پی ال سی – PLC تاثیرگزار است. هرچه میزان آسیب دیدگی بیشتر باشد هزینه تعمیر نیز بیشتر است. حتی ممکن است آسیب دیدگی به اندازه ای باشد که امکان تعمیر وجود نداشته و عملاً تعمیر مقرون به صرفه نباشد. از دیگر پارامترهای موثر در هزینه تعمیر پی ال سی – PLC، می توان به قیمت قطعات مورد نیاز برای تعمیر، موجودیت قطعات در بازار ایران، مدت زمانی که صرف عیب یابی و تعمیر پی ال سی – PLC می شود، به این که کدام یک از اجزای پی ال سی – PLC آسیب دیده باشد (پاور، کارت های دیجیتال و آنالوگ و سی پی یو و ...) اشاره کرد. اما این هزینه قطعاً بسیار کمتر از هزینه خرید مجدد پی ال سی – PLC است. برای استعلام هزینه تعمیر پی ال سی – PLC خود می توانید با مجموعه نوآوران تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن کارشناسان ما برآورد زمان و هزینه تعمیر را به شما ارائه دهند.

 

آیا من می توانم پی ال سی – PLC خودم را تعمیر کنم؟

زمانی که پی ال سی – PLC شما دچار آسیب دیدگی می شود شاید تمایل داشته باشید که خودتان بخش معیوب را تعمیر کنید. ما به شما اکیداً پیشنهاد می کنیم در صورتی که در زمینه تعمیر پی ال سی – PLC و کارت ها، پاور و بقیه اجزای آن تخصص کافی ندارید از اقدام جهت تعمیر پی ال سی – PLC خودداری کنید، چون تعمیر پی ال سی – PLC فرآیندی کاملاً تخصصی است که علاوه بر دانش مربوط به تعمیر پی ال سی – PLC نیاز به تجربه بالا در این زمینه نیز دارد. همچنین برای تعمیر پی ال سی – PLC باید تجهیزات و ابزارآلات مناسب مانند اسیلوسکوپ، مولتی متر، موتور، تجهیزات کنترل ابزار دقیق و ... را در اختیار داشته باشید و بی گدار به آب زدن در این زمینه ممکن است هزینه ها و خسارات به مراتب بیشتری را به شما و مجموعه شما تحمیل کند. از جمله رایج ترین این خسارات از بین رفتن برنامه موجود در پی ال سی – PLC شما و در ادامه آن مشکلاتی است که به وجود خواهد آمد و ما توصیه می کنیم که تعمیر پی ال سی – PLC خود را به مجموعه های معتبر که در این زمینه از تجربه و دانش کافی برخوردار هستند بسپارید. کارشناسان ما در دپارتمان تعمیرات آماده ارائه مشاوره در زمینه تعمیرات پی ال سی – PLC شما عزیزان هستند.

 

تعمیر بخش های مختلف پی ال سی – PLC

در اغلب برندهای تولید کننده پی ال سی – PLC مانند زیمنس - Siemens، اشنایدر - Schneider، دلتا - Delta و ... اجزای پی ال سی – PLC تقریباً یکسان هستند اما ممکن است تفاوت های جزئی در برخی از برندها وجود داشته باشد. این اجزا شامل سی پی یو - CPU، کارت های پی ال سی – PLC (کارت های ورودی و خروجی دیجیتال/آنالوگ و کارت های ارتباطی و ...)، پاور – Power Supply و رک - Rack می شوند. دلیل عدم عملکرد صحیح سیستم کنترلی شما ممکن است خرابی یکی از این اجزا باشد و پی ال سی – PLC به طور کامل آسیب ندیده باشد. در ادامه این مقاله با خرابی ها و آسیب دیدگی های احتمالی این اجزا آشنا خواهیم شد و برخی از تکنیک های تشخیص خرابی و تعمیر پی ال سی – PLC را بیان خواهیم کرد.

در ابتدا باید نوع ماژول شما مشخص شود که ماژول سی پی یو - CPU، پاور – Power Supply، رک - Rack، کارت های پی ال سی – PLC و یا ... است و همچنین ورودی - Input و خروجی - Output بودن و آنالوگ - Analog و دیجیتال - Digital بودن کارت ها باید مشخص شود. برای تشخیص نوع ماژول می توانید از پارت نامبر هر ماژول استفاده کنید. ما در این جا ماژول های پی ال سی – PLC را برای تعمیر در 5 دسته زیر توضیح خواهیم داد.

 

تعمیر رک پی ال سی – PLC

برخی از پی ال سی – PLC ها مانند پی ال سی – PLC های سری پرمیوم - Premium و کوانتوم - Quantum اشنایدر دارای رک - Rack هستند ولی برخی دیگر مانند پی ال سی – PLC های سری لوگو زیمنس رک - Rack ندارند. رک - Rack ها اغلب دچار خرابی نمی شوند و نیاز به تعمیر ندارند، مگر در مواردی که ضربه به آن ها وارد می شود و دچار شکستگی می شوند، در این صورت اگر شدت آسیب دیدگی زیاد باشد تعمیر رک - Rack امکان پذیر و مقرون به صرفه نیست و باید جایگزین شود ولی اگر آسیب دیدگی جزئی باشد، می توان رک پی ال سی – PLC را تعمیر کرد. در صورت نیاز جهت تعمیر رک پی ال سی – PLC خود می توانید با دپارتمان تعمیرات مجموعه نوآوران تماس بگیرید تا همکاران ما در عیب یابی و تعمیر رک - Rack شما را راهنمایی کنند.

تصویر زیر دو نمونه رک - RACK پی ال سی های پرمیوم - Premium و M340 اشنایدر - Schneider هستند که توسط متخصصان شرکت نوآوران فناوری فردای ایرانیان تعمیر شده اند.

تعمیر رک پی ال سی - PLC

 

تعمیر پاور پی ال سی – PLC

پاور پی ال سی – PLC یکی دیگر از اجزای پی ال سی – PLC است. آسیب دیدگی ماژول پاور در پی ال سی – PLC ها نسبتاً رایج است. یکی از عواملی که منجر به خرابی پاور – Power Supplyها می شود اتصال تغذیه اشتباه به ورودی آن است. به عنوان مثال ممکن است تغذیه ورودی یک پاور 24 ولت مستقیم باشد اما ولتاژ 220 ولت متناوب به آن وصل شود که در این صورت پاور – Power Supply آسیب خواهد دید و مدار تغذیه ورودی پاور پی ال سی – PLC باید تعمیر شود. یکی دیگر از دلایلی که پاور پی ال سی – PLC ها را نیازمند تعمیر می کند، جریان کشی بیش از حد توسط کارت های پی ال سی – PLC و ... است که در این صورت باید بخش های مختلف پاور – Power Supply جهت تعمیر مورد بررسی قرار بگیرد. برای تعمیر پاور – Power Supply و بقیه اجزای پی ال سی – PLC خود می توانید با ما تماس بگیرید. تصویر زیر دو نمونه از پاور پی ال سی های زیمنس S7-300 و لوگو - LOGO هستند که در مجموعه نوآوران تعمیر شده اند.

 

تعمیر سی پی یو پی ال سی – PLC

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای سی پی یو - CPU ها به وجود بیاید مربوط به خطای کارت حافظه است. یک اتصالی و یا یک تغییر ولتاژ در سی پی یو - CPU باعث می شود که عملکرد کارت حافظه – Memory Card با مشکل مواجه شود و سی پی یو - CPU اصطلاحاً هنگ بکند. گاهی اوقات با در آوردن و جا زدن کارت حافظه مشکل حل می شود اما باید دقت بکنید که با این کار ممکن است برنامه موجود در کارت حافظه پاک شود. بنابراین قبل از هر کاری نیاز به بک آپ – Back Up گیری از برنامه موجود در کارت حافظه دارید.

یکی دیگر از مشکلات رایج سی پی یو - CPUها باتری بک آپ است که ممکن است دچار آسیب شده باشد و یا عمر آن تمام شده باشد.

مشکل رایج دیگر در مورد خرابی سی پی یو - CPU، مربوط به پورت های ارتباطی سریال  - Serial و اترنت - Ethernet است. کابل های ارتباطی ممکن است به صورت آنتن عمل کنند و مدارهای ارتباطی را معیوب بکنند. اگر پی ال سی – PLC شما دارای یک پورت ارتباطی ثانویه است که از آن استفاده نکرده اید می توانید از آن به عنوان پورت ارتباطی جایگزین استفاده و کابل ارتباطی را به آن متصل کنید و پارامترها را برای استفاده از پورت ارتباطی جدید تنظیم کنید.

تصویر زیر نمونه ای از سی پی یو - CPU یک پی ال سی پرمیوم - Premium اشنایدر است که در دپارتمان تعمیرات مجموعه نوآوران تعمیر شده است. در صورتی که موفق به تعمیر پی ال سی – PLC و سی پی یو - CPU خود نشدید می توانید جهت دریافت مشاوره و همچنین تعمیر پی ال سی – PLC خود با مجموعه نوآوران تماس بگیرید.

تعمیر سی پی یو پی ال سی - PLC

 

 

تعمیر کارت های دیجیتال پی ال سی – PLC

خرابی های کارت های ورودی - Input و خروجی - Output دیجیتال - Digital نسبت به کارت های ورودی و خروجی آنالوگ - Analog و دیگر اجزای پی ال سی – PLC رایج تر است اما در عوض تعمیر آن ها نیز ساده تر و سریع تر انجام می شود. اغلب کارت های ورودی و خروجی دیجیتال که برای تعمیر به مجموعه نوآوران ارسال می شوند در یک/ چند ورودی و یا در یک/ چند خروجی دچار خرابی شده اند و حتی ممکن است یک کانال ورودی - Input یا خروجی -  Output دچار مشکل شده باشد. در بیشتر این مواقع این مشکل به دلیل اتصال ولتاژ نادرست به ورودی و خروجی به وجود می آید، به عنوان مثال ولتاژ تغذیه ورودی ها 24 ولت مستقیم است اما به آن ولتاژ 220 ولت متناوب وصل می شود.

تصویر زیر یک کارت خروجی دیجیتال پرمیوم اشنایدر (Schneider Premium Digital Output Module) است که توسط متخصصان شرکت نوآوری فناوری فردای ایرانیان تعمیر شده است.

تعمیر کارت دیجیتال پی ال سی - PLC

 

تعمیر کارت های آنالوگ پی ال سی – PLC

احتمال خرابی کارت های ورودی و خروجی آنالوگ – Analog بسیار کمتر از احتمال خرابی کارت های ورودی و خروجی دیجیتال است و تعمیر آن ها نیز دشوارتر است. در کارت های آنالوگ ممکن است مدار تغذیه ماژول آسیب دیده باشد و یا ممکن است یک/چند ورودی - Input و خروجی - Output دچار مشکل شده باشد که این مشکل اغلب به دلیل سیم بندی اشتباه در کارت های آنالوگ اتفاق می افتاد. یکی دیگر از مواردی که ممکن است کارت های آنالوگ را به تعمیر نیازمند کند، عدم نمایش مقدار دقیق در ورودی و یا خروجی آنالوگ - Analog است که دلیل آن می تواند مجاورت کارت با تجهیزات دیگر و تاثیر نویز بر روی مقادیر آنالوگ باشد.

تصویر زیر یک کارت خروجی آنالوگ پرمیوم اشنایدر (Schneider Premium Analog Output Module) است که توسط متخصصان شرکت نوآوری فناوری فردای ایرانیان تعمیر شده است.

کارت آنالوگ پی ال سی - PLC اشنایدر

 

تعمیر پی ال سی – PLC زیمنس

پی ال سی – PLC های زیمنس شامل پی ال سی – PLC های لوگو – LOGO، S7-200، S7-300، S7-400، S7-1200 و S7-1500 می شوند. پی ال سی – PLC های زیمنس -  Siemens در ایران از محبوبیت زیادی برخودار هستند و در اکثر صنایع از پی ال سی – PLC های زیمنس – Siemens برای سیستم اتوماسیون صنعتی استفاده شده است.

 

تعمیر پی ال سی – PLC لوگو  - LOGO زیمنس

پی ال سی – PLC های لوگو – LOGO زیمنس پی ال سی – PLC های جمع و جور و ساده ای هستند که در پروژه های اتوماسیون کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. تعمیر پی ال سی – PLC های لوگو – LOGO زیمنس نسبت به تعمیر پی ال سی – PLC های S7-200، S7-300، S7-400، S7-1200 و S7-1500 زیمنس به دلیل پیچیدگی کمتر آسان تر است اما این سهولت در تعمیر پی ال سی – PLC های لوگو – LOGO زیمنس - Siemens بستگی به میزان آسیب دیدگی پی ال سی – PLC لوگو – LOGO زیمنس شما دارد. مجموعه نوآوران فناوری فردای ایرانیان می تواند در کمترین زمان هزینه تعمیر پی ال سی – PLC لوگو – LOGO زیمنس - Siemens شما را  برآورد کند و به شما گزارش دهد.

 

تعمیر پی ال سی S7-200 زیمنس

تولید پی ال سی های S7-200 زیمنس - Siemens متوقف شده است و نمی توان آن ها را به آسانی در بازار داخل و خارج از کشور یافت. به همین دلیل تعمیر پی ال سی S7-200 زیمنس اهمیت بالایی دارد. در صورت بروز مشکل در پی ال سی S7-200 زیمنس – Siemens نمی توان پی ال سی – PLC مشابه را خریداری و جایگزین کرد و باید سراغ تعمیر پی ال سی S7-200 زیمنس بروید و در صورتی که موفق به تعمیر پی ال سی S7-200 زیمنس نشوید به ناچار باید پی ال سی – PLC های دیگر مانند پی ال سی S7-300 زیمنس - SIemens و پی ال سی S7-1200 زیمنس - Siemens را جایگزین کنید که این خود نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری دارد. پی ال سی S7-200 شامل باتری بک آپ، مموری کارت MMC، کارت های ورودی و خروجی آنالوگ، کارت های ورودی و خروجی دیجیتال، کارتریج، سی پی یو، کارت های ارتباطی و ... می شود. تعمیر پی ال سی S7-200 زیمنس ممکن است شامل هر یک از این اجزا شود. برای تعمیر پی ال سی S7-200 زیمنس می توانید با مجموعه نوآوران تماس بگیرید.

 

تعمیر پی ال سی S7-300 زیمنس

پی ال سی های S7-300 زیمنس در مقایسه با پی ال سی – PLC های لوگو – LOGO زیمنس، پی ال سی – PLC های قدرتمند تری هستند و در صنایع مختلف به ویژه در کشور ما بسیار پر کاربرد هستند. یکی از پر تکرارترین پی ال سی – PLC هایی که برای تعمیر به مجموعه نوآوران ارسال می شود، پی ال سی S7-300 زیمنس – Siemens است، به همین دلیل متخصصان ما در دپارتمان تعمیرات تجربه کافی در زمینه تعمیر پی ال سی S7-300 را دارند و تعمیر پی ال سی S7-300 زیمنس و کارت های ورودی و خروجی آنالوگ و کارت های ورودی و خروجی دیجیتال آن را در کمترین زمان ممکن انجام می دهند. برای تعمیر پی ال سی S7-300 زیمنس – Siemens خود می توانید با ما تماس بگیرید.

 

تعمیر پی ال سی S7-400 زیمنس

پی ال سی S7-400 قدرتمندترین پی ال سی - PLC شرکت زیمنس – Siemens به حساب می آید. پی ال سی S7-400 به دلیل پیچیدگی و قدرت عملکرد بالا در صنایع و پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. به همین علت کاربرد آن در صنعت نسبت به پی ال سی – PLC های رده پایین تر زیمنس – Siemens مانند لوگو – LOGO و S7-300 کمتر و متعاقباً نیاز به تعمیرات آن کم تر است. پی ال سی S7-400 قیمت بسیار بالایی دارد و در صورت خرابی پی ال سی S7-400 زیمنس، اولین گزینه ای که به ذهن مصرف کننده می رسد، تعمیر پی ال سی S7-400 زیمنس – Siemens است. تعمیر پی ال سی S7-400 چالش های مختص خود را نیز دارد. متخصصان مجموعه نوآوران فناوری فردای ایرانیان با داشتن تجربه تعمیر ده ها پی ال سی S7-400 زیمنس – Siemens و تجهیزات مورد نیاز آماده ی تعمیر پی ال سی S7-400 شما است. به خاطر داشته باشید که سپردن تجهیزات اتوماسیون صنعتی خود جهت تعمیر به افراد و مجموعه هایی که در زمینه تعمیرات پی ال سی – PLC تخصصی ندارند، تبعات پر هزینه ای را برای شما به دنبال خواهد داشت.

 

تعمیر پی ال سی S7-1200 زیمنس

پی ال سی S7-1200 زیمنس پی ال سی – PLC جدیدتری نسبت به پی ال سی – PLC های لوگو – LOGO  و S7-200 و .. هستند. در واقع پی ال سی  S7-1200 زیمنس – Siemens جایگزین پی ال سی S7-200 شده است. اگر پی ال سی S7-200 شما دچار مشکل شد و تعمیر پی ال سی آن برای شما امکان پذیر نبود می توانید از پی ال سی S7-1200 زیمنس – Siemens به عنوان جایگزین استفاده کنید. اما ممکن است پی ال سی S7-1200 شما نیاز به تعمیر داشته باشد، که در این صورت برای تعمیر پی ال سی S7-1200 خود می توانید با ما تماس بگیرید. با این حال پی ال سی S7-1200 به دلیل جدیدتر بودن کمتر به تعمیر نیاز پیدا می کنند.

 

تعمیر پی ال سی S7-1500 زیمنس

پس ال سی S7-1500 زیمنس جدیدترین مدل پی ال سی – PLC های شرکت زیمنس است. پی ال سی S7-1500 برای کاربردهای پیشرفته و سطح بالا مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل نسبت به سایر پی ال سی – PLC های زیمنس مانند S7-300 کاربرد کمتری دارند و موارد تعمیر پی ال سی S7-1500 زیمنس – Siemens به ندرت اتفاق می افتد. از طرف دیگر به دلیل پیچیدگی، تعمیر پی ال سی S7-1500 زیمنس - Siemens نیازمند تجهیزات ویژه و همچنین دانش و تجربه خاص خود است. با توجه به حساسیت و قیمت پی ال سی S7-1500 زیمنس، باید دقت داشته باشید که تعمیر پی ال سی S7-1500 خود را به مجموعه هایی که دارای تجربه و دانش و تجهیزات مناسب جهت تعمیر پی ال سی S7-1500 زیمنس - Siemens شما هستند، بسپارید.

 

جهت تعمیر پی ال سی - PLC (زیمنس - Siemens، اشنایدر - Schneider، دلتا - Delta و ...) معیوب خود می توانید با شماره تلفن 02166413413 (شرکت نوآوران فناوری فردای ایرانیانتماس بگیرید

افزودن نظر